کاهش فروش گوشی‌ های هوشمند در چین پس از 9 سال؛ اپل در بازار چشم بادامی ها اول شد

براساس گزارشی که توسط IDC منتشر شده، برای اولین بار در 9 سال گذشته، عرضه‌ی گوشی‌های‌ هوشمند در کشور چین با کاهش روبرو شده است. در طول فصل اول سال 2015 میلادی، 98.8 میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند روانه‌ی بازار چین شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهشی 4 درصدی داشته و در مقایسه با فصل پیش از آن 8 درصد کاهش یافته است.

کیتی فاک، تحلیل‌گر موسسه‌ی IDC در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:

چین معمولا به‌عنوان یک بازار در حال توسعه شناخته می‌شود، اما حقیقت این است که در این بازار نیز امروزه گوشی‌های‌هوشمند درصد غالب فروش را در اختیار دارند و از این‌نظر بازار این کشور را می‌توان هم ردیف با بریتانیا، استرالیا و آمریکا در نظر گرفت.

نتیجه‌ی فعالیت در چنین بازاری، رقابت هر چه بیشتر و ایجاد چالش برای رشد فروش است، چراکه کمپانی‌ها باید راهی پیدا کنند تا از طریق آن بتوانند مشتریان را مجاب به خرید یک گوشی‌هوشمند جدید کنند.

با این وجود، بازار گوشی‌های‌هوشمند در چین را باید به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار جهان در نظر گرفت. اپل همچون سایر نقاط جهان در این کشور نیز با ارائه‌ی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، گوی سبقت را از رقبا ربوده است. براساس گزارش IDC، این کمپانی در حال حاضر لقب بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند را در چین مال خود کرده است.

IDC اپل را با فروش 14.7 درصد از گوشی‌های‌هوشمند عرضه شده در رتبه‌ی اول قرار داده است. شیائومی با 13.7 درصد در جایگاه دوم قرار دارد و هواوی، سامسونگ و لنوو/موتورولا به ترتیب با در اختیار داشتن 11.4، 9.7 و 8.3 درصد از کل گوشی‌های به فروش رفته در سه ماهه‌ی اول سال 2015 میلادی، رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. IDC در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که نوسانات در تغییر علاقه‌ی کاربران به برندها در آینده‌ی نزدیک منجر به عوض شدن جایگاه‌ها خواهد شد.

با نگاهی به آمار‌های مربوط به فصول پیش می‌توان این موضوع را به روشنی دید. در فصل منتهی به سال 2015 میلادی، شیائومی موفق شد سامسونگ را به زیر کشیده و رتبه‌ی نخست عرضه کنندگان گوشی‌های‌هوشمند را از آن خود کد، حال آنکه این کمپانی کره‌ای در فصل اول 2015 به رتبه‌ی پنجم نزول کرده است.

براساس گزارش IDC چینی‌ها کماکان علاقه‌ی وافری به صفحه‌ی نمایش بزرگ مورد استفاده در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس دارند، اما باید دید که آیا اپل قادر است در ادامه نیز از این علاقه به نفع خود استفاده کند یا خیر. ارائه‌ی این گوشی‌هوشمند از طریق هر سه اپراتور چینی را می‌توان یکی از دلایل مهم فروش بالای آیفون‌های اپل در چین خواند.

باید دید که در ادامه ارائه‌ی نسل جدید پرچمداران سامسونگ در کنار معرفی Mi Note Pro شیائومی چه تاثیری در جایگاه کمپانی‌ها در میزان عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند خواهد داشت؟

/ 1 نظر / 12 بازدید
مزاياي ايميل مارکتينگ براي وبلاگ شما

مزاياي ايميل مارکتينگ براي سايت يا وبلاگ شما:افزايش بازديد واقعي،کاهش رتبه در گوگل و الکسا،افزايش فروش،بازدهي بالا و سريع،صرفه جويي در هزينه و زمان http://www.alphasender.ir